ico מה זה?

תוכן עניינים

סקירה - מה זו הנפקה?

בשביל ללמוד מה זה ICO, צריך לקחת צעד אחורה ולהבין מה זה IPO.

המשמעות של IPO זה Initial Public Offering – הנפקה ראשונית לציבור. בהנפקה כזו, חברה פרטית מציעה את המניות שלה למכירה בציבור. הנפקה כזו עושים כמהלך של גיוס הון, כך שאת ההון הן מגייסות מהציבור. כלומר, הן למעשה מוכרות חלק מהחברה לציבור – מניה -, ומשתמשים בכסף שהם מקבלים בשביל להמשיך לגדול. החברה מרוויחה כסף מהציבור, והקונים מקבלים נתח מחברה שהם מאמינים שתצליח בעתיד.

כמו כן, ICO – הנפקת מטבע לציבור, היא דרך בה חברות מגייסות הון, רק שבמקום למכור מניה, החברה מוכרת אסימונים קריפטוגרפיים (cryptographical tokens), אשר מייצגים מטבע קריפטוגרפי מסויים. האסימונים האלו אינם דומים למטבע קריפטוגרפי, אלא הם מהווים מודיפיקציה שלו אשר מייצגת חלק במוצר או שירות שהחברה יוצרת. כלומר, לאחר הנפקה מוצלחת של חברה, ניתן להשתמש באסימון על מנת לרכוש את המוצר או שירות שהחברה מציעה, או לשמור את האסימון ולמכור אותו לגורם שלישי המעוניין במוצר או בשירות. שווי הנפקות כאלה נעשות לפעמים כשיטה לעקוף איזשהן רגולציות אשר היו מונעות הנפקה קונבנציונאלית.

שלבי ביצוע

ה ICO מתבצע בצורה דומה ל IPO:

  1. על החברה המנפיקה לזהות משקיעים פוטנציאליים למען ההשקעה. כמו כן, עליה ליצור White Paper – מסמך המתאר את החברה, פרטים עליה, לאיזו מטרות המוצר או השירות שלה נועדו, ומה התוצאות המצופות מהן.
  2. על החברה ליצור אסימון – ייצוג של המוצר או השירות של החברה. לאחר הנפקה מוצלחת של החברה, ניתן להשתמש באסימון על מנת לקבל את המוצר או השירות שהחברה משווקת, או למכור אותו לגורם שלישי. ערך האסימון ייקבע לפי הערך האמיתי של המוצר או השירות של החברה המשווקת. לדוגמה, אם האסימון מייצג מכונית של החברה טסלה, אז שווי האסימון יהיה מספר עשרות אלפי שקלים.
  3. ביצוע קמפיין פרסום להנפקה, בצורה דומה לכך שהנפקה ציבורית צריכה לפרסם את עצמה לפני המכירה. אולם, עקב כך שהנפקות אלו לא עוברות רגולציה ונראות כפחות אמינות ויציבות, פלטפורמות אינטרנטיות כדוגמת גוגל ופייסבוק לא מאפשרות פרסום הנוגע להנפקה מסוג ICO.
  4. ההנפקה עצמה. לאחר יצירת האסימונים, החברה מוכרת את אלו למשקיעים, ומשתמשת בכסף שהיא מקבלת בשביל לעבוד על המוצר או השירות שהן מציעות, או לעבוד על פרויקטים חדשים שאותם החברה תוכל לממן בעצמה מאותה עת.

ההבדלים בין ICO ל-IPO

ההבדל בין ICO ל IPO הוא של ICO יש פחות רגולציה מאשר לIPO. כך, קיים פער בצורך של מנפיקים בצורה קריפטוגרפית לתאר את המוצר, להסביר את מהותו, ולהעריך את השווי שלו. כלומר, עקב פער זה, יכולה חברה שמבצעת הנפקה קריפטוגרפית להעריך יתר על המידה את שווי המוצר או השירות שהיא מציעה, או להסתיר מידע כזה או אחר מהמשקיעים. לאחר מכן, כאשר המשקיעים ירצו למכור את האסימונים שהחברה הנפיקה, הם יגלו שהערך של האסימון שונה ממה שהוסבר להם, וכך הם מאבדים כסף.

עקב המחסור ברגולציה, מספר מדינות בהן רוסיה וסין החליטו להוציא מן החוק הנפקות מסוג הנ”ל, מה שלאחר מכן הוביל לירידה בשוק מטבעות הקריפטו.

כיום, לא קיים בעולם סטנדרט רגולטיבי אחיד באשר להתמודדות עם הנפקות אלו, אך בארה”ב וקנדה פועלים לבנות רגולציה בתחום.

עם זאת, יש לשים לב למקרה בו האפליקציה Telegram ביצעה ICO ב 2018 ו2019, והרוויחה הון של 1.7 מיליארד דולר. על בסיס חשדות באשר למעשים בלתי חוקיים שביצעו צוותי הפיתוח, הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארה”ב, ה – SEC, התערבה בהנפקה ודרשה מ Telegram לזכות את המשקיעים בסכום של 1.2 מיליארד דולר.

ה- ICO היום

הנפקות קריפטוגרפיות נעשו פופולריות בשנת 2017 – אז היו לפחות 18 אתרים שעקבו אחרי הנפקות אלו עד אמצע השנה.

עד כה, ההנפקה הגדולה ביותר מוערכת בשווי של 4.1 מיליארד דולר, של EOS, שמציעה תשתית בלוקצ’יין לאפליקציות.

לאחר מכן, כמו שצויין למעלה, טלגרם הנפיקה לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, BITFINEX לפי שווי של מיליארד דולר, ו TATATU לפי שווי של כ 800 מיליון דולר.

פילוח מדינתי

כאשר בוחנים את מספר ההנפקות הקריפטוגרפיות והשווי שלהן לפי מדינות, ניתן לראות כי הסדר הוא:

ארצות הברית – 7.3 מיליארד דולר

סינגפור – 2.5 מיליארד דולר

האיים הבריטיים – 2.4 מיליארד דולר

סינגפור – 1.8 מיליארד דולר

השתתפות ב ICO

על מנת להשתתף בICO, צריך להשתמש במטבעות קריפטו, שכן לא ניתן להשתתף בהנפקות מהסוג הנ”ל ע”י שימוש במטבעות רגילים. רוב מכירות האסימונים כיום מתרחשות ברשת את’ריום. לכן תזדקקו לארנק Ethereum כדי להשתתף במכירת האסימונים. ארנקי Ethereum הידידותיים ביותר והמקובלים ביותר הם Ledger ו Trezor.

אם גם אתם רוצים להשתתף ב-ico כנסו לאתר הפרויקט טרם ה-ico, תקראו ותלמדו את מהותו או סתם נראה לכם שיתפוס (עיין ערך דודג’קוין). כדאי שתכינו ארנק עם ביטקוין או אתריום ותרכשו את הטוקנים של ה-ico בעת ההנפקה.

חשוב לוודא שאתם מבינים כיצד ניתן לאחסן אותם, כי ובכן, הם חדשים וזאת שאלה ששווה לבדוק מראש.

על מנת למצוא ICO עכשוויים, ניתן לעיין בין השאר במקורות המצורפים.

פלטפורמות מעקב

אחת הפלטפורמות הגדולות שעוקבת אחרי תחום ה ICO היא Coin Market Cap

פלטפורמות ואתרים נוספים למידע נוסף ומעקב אחר אסימוני ICO חמים:

https://topicolist.com/

https://icodrops.com/

אם אהבתם את המאמר שתפו אותו בבקשה

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך
ico מה זה?

סקירה – מה זו הנפקה? בשביל ללמוד מה זה ICO, צריך לקחת צעד אחורה ולהבין מה זה IPO. המשמעות של

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *