הסיבות מדוע משחקים מבוססי בלוקצ’יין בעלי עתיד מבטיח

תוכן עניינים
דמויות ממשחקים

Axie Infinity הראתה לתעשיית הגיימינג מה משחקים מבוססי בלוקצ’יין יכולים להשיג, ולדעת המומחים – התעשייה עומדת בפני שטף אדיר של משחקים מבוססי בלוקצ’יין.
זה לא סוד שתעשיית הגיימינג משגשגת כיום יותר מאי פעם. זו אחת התעשיות שנהנו ממגיפת הקורונה בגדול.

כדי להבין עד כמה, אלו הנתונים:

שוק הגיימינג העולמי שווה כיום 180 מיליארד דולר – צורת הבידור הצומחת ביותר בעולם. לשם השוואה, תעשיית הקולנוע העולמית שווה 100 מיליארד דולר וכל ענפי הספורט בארה”ב ביחד שווים 73 מיליארד דולר במונחים של הכנסות שנתיות.
שלושה מארבעת אירועי הספורט הנצפים ביותר בארצות הברית ב-2018 לא היו אפילו אירועי ספורט מסורתיים. הם היו אירועי ספורט אלקטרוני. לדוגמה, לאליפות League of Legends היו 30 עשרות מיליוני יותר צפיות מאשר לאירועי הספורט הנצפים ביותר בשנה.
טראוויס סקוט עשה הופעה חיה בפלטפורמת המשחקים הפופולרית Fortnite באפריל האחרון. הוא קיבל למעלה מ-12.3 מיליון צפיות וזה הניב לו מעל 20 מיליון דולר הכנסות – לא רע להופעה אחת, נכון?

תראו כמה שווה הטוקן של אקסי אינפינינטי כיום:

מאיפה הצמיחה הזו מגיעה?

אנחנו יכולים לייחס הרבה מזה פשוט לעליית הטכנולוגיה ולצמיחה אקספוננציאלית. הטכנולוגיה ממשיכה לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים, כיצד אנו יוצרים וצורכים מידע, כיצד אנו מעבירים ערך וכיצד אנו יוצרים קהילות מקוונות.

הווארד שולץ, המנכ”ל לשעבר של סטארבקס, הגה בזמנו את הרעיון של “מרחב פיזי שלישי” לפופולרי עם הקונספט של בית הקפה שלו. על פיו בני אדם זקוקים ל”חלל שלישי” כדי להתאסף מחוץ למשרד ולבית. סטארבקס הייתה התשובה.

אנו רואים את אותו מושג מתגלה היום בקרב הדורות הצעירים. אלא שהמרחב המשותף החדש הוא דיגיטלי והוא נקרא metaverse [1]. זה המקום שבו ילדים מסתובבים יותר ויותר בימים אלה. הם הולכים לשם כדי לתקשר עם החברים שלהם, להאזין למוזיקה, או לשחק משחקי וידאו. אנחנו יכולים לחשוב על זה כעל האיטרציה הבאה של קהילות דיגיטליות: חדרי צ’אט של AOL, ואז Myspace. פייסבוק ולבסוף המטאוורס.

היסטוריה של המשחקים

משחקי הווידאו הראשונים יצאו בסוף שנות ה-50 – משחק טניס פשוט הדומה לפינג פונג. מאוחר יותר, Atari הומצא בשנת 1977. נינטנדו החלה לשחרר משחקים פופולריים החל משנות ה-80 המוקדמות עם Mario Bros, The Legend of Zelda, Donkey Kong וכו’.

חשוב לציין שהמודל העסקי השתנה באופן משמעותי במהלך השנים. פעם נהגנו לשלם 200 שקל עבור משחק, ובעצם זהו, הייתה עלות חד פעמית עם משחק ללא הגבלה. מרבית ההכנסות לחברות הגיימינג הגיעו בשבועיים הראשונים, קצת בדומה להשקת סרט הוליוודי חדש.

המודל הזה כבר לא אקטואלי. מודל ה-freemium זה הטרנד כרגע. משתמשים משחקים בחינם ומתבקשים לבצע רכישות במשחק כדי לשדרג מיומנויות, להלביש אווטרים, לקנות נשקים, לשפר אנימציות וכו’. אנחנו רואים את זה היום ב-Roblox, Fortnite ומשחקים פופולריים אחרים.
זהו מודל הרבה יותר רווחי עבור יצרני משחקים, מכיוון שהוא שומר על המשתמשים שלהם מעורבים ומשדרגים תמיד כדי להתחרות עם חבריהם. אנחנו עוברים לעולם שבו איתותים חברתיים מתרחשים בקרב דורות צעירים במטאוורס באמצעות אווטאר במשחק, הנשק שהם מחזיקים והסקין שברשותם. ברוכים הבאים לעתיד.

ילד עם משקפי מציאות מדומה
מגיע בקרוב...

למה המשחקים יעברו לבלוקצ'יין

המשחקים היום מתרחשים ברשתות נתונים מוקפות חומה. משמעות הדבר היא שמשתמשים אינם יכולים להחזיק בנכסים שלהם במשחק (סקינים, אווטרים, יכולות וכו’). הפלטפורמה היא הבעלים שלהם. Axie Infinity משבשת את המודל הזה מכיוון שמשתמשים הם הבעלים של הנכסים שלהם כגון ה-NFT ב- Axie והם יכולים למכור אותם בשוק חופשי/כלכלת משחקים למטרות רווח.
טכנולוגיית הבלוקצ’יין היא הכלי שדרכו משתמשים יכולים להחזיק בנכסים שלהם במשחק. זה לא אפשרי בטכנולוגיה המשמשות את רוב המשחקים כיום.

בלוקצ’יינים מאפשרים לכלכלות משחקים להיווצר באופן אורגני. ניתן לשלם למשתמשים כדי לשחק. שוב, Axie Infinity מובילה כאן את הדרך. משתמשי Axie משקיעים כדי לרכוש את Axie NFTs ואת האסימון המקורי של AXS כדי להתחיל לשחק. משם, הם יכולים להרוויח את אסימון SLP על ידי משחק/תחרות, שכן האסימונים שנצברו יכולים להיות מוחלפים לנכסי קריפטו אחרים או פיאט וכו’. משתמשים רבים בפיליפינים מרוויחים פי כמה מהמשכורת החודשית הרגילה שלהם פשוט על ידי משחק Axie Infinity, ללא ספק המצוקה הכלכלית שהביאה הקורונה היה זרז משמעותי להתפתחות הזאת
.

יתרונות נוספים של הבלוקצ'יין בתעשיית הגיימינג

זה עובד בשני מישורים, מבחינת המשתמשים ומבחינת המפתחים.
בצד של המשתמשים, הבלוקצ’יין הציבורי פתוח לכולם יש לך טלפון סלולרי וחיבור לאינטרנט? מגניב, אתה מוזמן להשתתף. ככל שאימוץ הסמארטפונים ממשיך להתרחב עם הצמיחה של טכנולוגיות 4G ו-5G בשווקים המתעוררים, עלינו לצפות שיותר ויותר משתמשים ייגשו למשחקים מבוססי קריפטו ובלוקצ’יין בעתיד הקרוב.

בצד של המפתחים, האתריום למשל הינו פרוטוקול הפתוח לכולם וניתן לבנות על בסיסו דברים ולמזער בכך עלויות פיתוח רבות. חסמי כניסה נמוכים מגבירים את התחרות. ותחרות כפי שמלמדות אינספור דוגמאות זה דבר מועיל למשתמשי הקצה.

מכיוון שבלוקצ’יינים פתוחים ולא מצריכים קבלת רשות, כל אחד יכול לבנות עליהם. זה אומר שאנחנו צריכים לצפות לעתיד שבו יש משחקי בלוקצ’יין הבנויים על גבי שכבת בלוקצ’יין שונים, למשל, Ethereum, Solana, Cosmos וכו’. המשתמשים יוכלו להחליף משחקים בקלות, והם יוכלו להביא הנכסים שלהם כגון NFTs בצורה של סקינים, אווטארים או כלי נשק איתם בין משחק למשחק או אפילו לסחור בניפטיז למטרות רווח כספי במרחב הפיזי.

אם אהבתם את המאמר שתפו אותו בבקשה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים בליווי אישי בחינם?
כל שבוע בקריפטונר אנחנו עושים הגרלה בין כל חברי קבוצות הפייסבוק והטלגרם שלנו והזוכה מקבל שיחת ייעוץ של שעה בחינם עם אביעד עומסי שותף-מייסד קריפטונר (שווי השיחה ₪400)

בשיחה תוכלו לשאול כל שאלה בנושא שקשור למטבעות דיגיטליים, משאלות למתחילים וצעדים ראשונים עד אסטרגיות מסחר מתקדמות.

מה צריך לעשות כדי להצטרף?
פשוט להצטרף לאחת הקבוצות שלנו בקישור למטה.
ההגרלה מתבצעת בכל יום שלישי פעם בשבוע.